Obecnie każdy samochód wyposażony w silnik diesla ma obowiązek stosowania filtrów dpf. Filtr dpf, czyli filtr cząsteczek stałych jest montowany w układzie wydechowym naszego pojazdu. Filtr usuwa szkodliwe związki chemiczne z gazów spalinowych oraz wypala trujące cząsteczki wewnątrz filtra.
Niestety, filtr dpf często się zapycha, co może powodować w głównej mierze spadek mocy silnika. Innymi objawami zabrudzonego filtra są kłopoty z rozpędzeniem auta czy dyskomfort w trakcie prowadzenia pojazdu. Zapchany filtr zabiera bardzo dużo mocy i zmniejsza osiągi. Jeżeli filtr nie jest w krytycznym stanie napełnienia, można udać się na krótką trasę na autostradzie czy drodze ekspresowej. Zazwyczaj jednak kierowcy zauważają problem zbyt późno i powinno się poddać filtr cząsteczek stałych regeneracji. polega ona na wypalaniu zanieczyszczeń z filtra w bardzo wysokiej temperaturze. Niektórzy kierowcy decydują się na usunięcie filtra, co może przysporzyć nam problemów. Wycięcie silnika jest skomplikowaną procedurą i niezbędna jest zmiana oprogramowania. Wymontowanie filtra jest możliwe, niemniej jednak niesie ze sobą spore konsekwencję. Za brak filtra samochód może nie przejść przeglądu technicznego, a w trakcie sprawdzeniu policyjnej możemy zapłacić wysoki mandat.
Po usunięciu filtra lub po regeneracji może być konieczny demontaż dpf. Ponowne zamontowanie filtra powinno odbywać się przez profesjonalistów. Ze stuprocentową pewnością montaż filtra i późniejsza regeneracja jest bardziej opłacalna w zestawieniu z wysokością ceny mandatu za brak filtra.
Zobacz więcej: dpf łódź.