Filtr cząstek stałych, nazywany popularnie dfp łódź, montowany jest w silnika diesla. Jego rolą jest oczyścić spaliny wydostające się z samochodu z niedopalonych cząstek zanieczyszczeń zanim przedostaną się do środowiska. Dpf miał sprawić, że silniki wysokoprężne nie będą tak bardzo zagrażać środowisku naturalnemu.
Wielu kierowców unika kupowania jednostek napędowych wyposażonych w dpf, bo naprawa dpf łódź jest droga i skomplikowana. Filtr cząstek stałych bywa też przez kierowców wycinany z auta. To bez wątpienia działanie nielegalne i podczas przeglądu samochodowego, o ile zostanie wykryte, może doprowadzić do wycofania samochodu z ruchu. Dpf działa jak dodatkowy filtr, czy katalizator spalin. Większe cząstki zanieczyszczeń osadzają się na nim i nie przedostają do środowiska. Później, w procesie regeneracji, jest czyszczony i nadaje się do ponownego użytku. O tym, że niezbędna jest regeneracja filtra cząstek stałych informuje komputer auta. Na stacyjce zapala się kontrolka check engine a w trakcie podłączenia auta do komputera diagnostycznej pojawia się kod błędu odpowiadający zapchanemu filtrowi. W większości aut pierwsze symptomy ukazują się po przejechaniu 100 tyś. kilometrów albo nawet więcej. Jednakże zdarza się, w niektórych modelach, że filtr zapchany jest znacznie częściej. Jazda z zapchanym filtrem sprawia wyższe spalanie i spadek mocy silnika. Choćby niektórzy kierowcy niesłusznie uważają, że dpf sam w sobie obniża moc. Dodatkowo awaria może się pogłębiać, co później kierowca odczuje w trakcie płacenia za naprawę.
Polecam: dpf łódź.