Obecnie reklama może być realizowany na sporo różnych sposobów, niemniej jednak część osób zapomina o tym, jak istotne są zapachy w zwiększaniu dystrybucji i zapotrzebowania na konkretne produkty. Marketing zapachowy jest takim działem marketingu, w którym wykorzystywane są zapachy. Każdy bodziec funkcjonuje na człowieka w konkretny sposób.
Dzięki wszystkim osobom bodźcowi człowiek podejmuje jakieś działania lub zaniecha jakichś działań Zapach może zarówno skłaniać do zakupu, jak i może także sprawiać, że nie będziemy chcieli dokonać zakupów. Wszystko zależy tutaj od tego, jakie zapachy zostaną zastosowane w dokładnie sprecyzowanej przestrzeni handlowej. Aromatyzacja sklepów i przestrzeni handlowych sprawia, że klienci zdecydowanie częściej wykonują zakupy. W dużej liczbie przypadków zdarza się także tak, że wartości zakupów jest też wyższa. Klienci pod wpływem konkretnym zapachów podejmują dokładnie określone działania i działania te w znaczącej liczbie przypadków zmierzają do tego, gdy kupić dodatkowo produktów albo usług. Dzisiaj wiemy perfekcyjnie, że aromamarketing rozwija się bardzo dynamicznie i dużo osób wręcz nie zdaje sobie sprawy z tego, że jest pod wpływem takiego marketingu. Osoby te nie rozumieją, że użycie zapachu jest w stanie wykreować w nich potrzebę posiadania konkretnych produktów lub usług lub sprawić, że nie będą ich potrzebować. Wszystko, to wykonywane jest na poziomie podświadomym, bo tak właśnie działają zapachy. Zapachy mogą przywodzić na myśl miłe doznania i zdarzenia, przez co mogą skłaniać do stworzenia zakupu albo większych zakupów.
Więcej: marketing zapachowy.