Pozycjonowanie lokalne – jak i dla kogo?

 

Nie każda strona musi być widoczna w Wyszukiwarkę dla wszystkich. Są strony, które mają zasięg globalny, są takie, które posiadają zasięg ogólnopolski, niemniej jednak są także takie, które zwyczajnie powinny być pozycjonowane wyłącznie i jedynie w małym zakresie terytorialnym. Pozycjonowanie lokalne będzie się nadawało głównie dla sklepu z jakimiś oryginalnymi produktami, który jest tylko stacjonarny, albo dla salonu fryzjerskiego w danym mieście, czy także przykładowo dla szkoły w konkretnym mieście.

Jeżeli pragniemy docierać tylko na dany segment rynku i naszymi odbiorcami mają być chłopcy i dziewczęta, które mieszkają w naszym rejonie, to należy po prostu pozycjonować się małym zakresie terytorialnym. Pozycjonowanie regionalne posiada kilka zalet, przede wszystkim jest tańsze od ogólnopolskiego, gdyż rywalizacja na rynku lokalnym zawsze jest mniejsza. Po drugie z racji mniejszej konkurencyjności, również czas pozycjonowania do konkretnych efektów jest krótszy, a co za tym idzie także ceny są mniejsze za taką usługę. Pozycjonowanie Andrychów czy Częstochowa nadaje się zatem dla lokalnych przedsiębiorców, którzy wolą tylko umocnić swoją pozycję w jednym, konkretnym sektorze rynkowym i nie zależy im na tym, aby docierać do wielkiej części rynku. Przemyślane działania powoduje, że będzie można wyświetlać swoje promocji oraz dodatkowo wyniki wyszukiwania ze własnych stron wyłącznie osobom z danego ośrodki miejskie lub danego województwa. To natomiast może znacząco pomóc nam w trafieniu do realnie dużego grona odbiorów, którzy będą zainteresowani jedynie usługami lub produktami naszego biznesu.
Dodatkowe info: Pozycjonowanie lokalne.

Say Something