Czy organizowanie szkoleń dla pracowników ma sens i powinno się to robić, czy lepiej zaoszczędzić sobie kosztów i fatygi? Zdania na ten temat są podzielone, bo jak pokazuje praktyka, efekty szkoleń nie zawsze są takie, jakich się spodziewano. Nie za każdym razem bowiem okazuje się, że szkolenia rozwiązywanie problemów mają takie zagadnienia, o jakie chodziło pracodawcom. Bywa tak, że taka tematyka nie jest wyczerpana.
Sporo w tej kwestii zależy też od tego, jak w udział w szkoleniu zaangażują się jego uczestnicy. Jeśli okaże się, że grupa pracowników, która została wytypowana do udziału w szkoleniu, nie zainteresuje się prezentowana tematyka, to nie wyniosą oni zbyt wiele z takiego kursu. Zaangażowanie i chęci osób, które mają być szkoleń, są bardzo ważne. Sama obecność na szkoleniu nie wystarczy. Trzeba skupiać się na tym, o czym jest mowa i przyswajać nowe informacje. Tylko wtedy szkolenia z komunikacji mogą przynieść oczekiwane efekty. Dlatego ważnym celem dla pracodawcy jest wyselekcjonowanie na szkolenia tych osób, które de facto mogą na nich coś pozyskać i pragną w nich uczestniczyć nie na siłę i z racji konieczności, ale z chęci. Najlepiej jest też, kiedy organizuje się szkolenia, korzystając z oferty sprawdzonych ośrodków szkoleniowych. Wtedy można być pewnym, że szkolenia z motywacji będą na bardzo wysokim poziomie. O ile weźmie się pod uwagę szkolenia przeprowadzane przez firmy, których się nie zna, zawsze ponosi si swego rodzaju ryzyko. Nie za każdym razem szkolenia przeprowadza się na takim samym wysokim i zadowalającym poziomie.
Więcej: szkolenia obsługa klienta.