Projektowanie graficzne

Projektując stronę internetową, należy sobie zdawać sprawę z tego, jak poruszają się po niej konsumenci. Bardzo istotna jest ścieżka eye tracking czyli to, jak po stronie podąża wzrok internauty.

Zawsze w pierwszej kolejności kieruje się on w lewy górny róg, gdyż zaprogramowane posiadamy, że tam znajdzie się logo firmy czy nazwa strony. Później wzrok schodzi nieco niżej, następnie kieruje się znowu do góry w prawy róg i schodzi po prawym boku w dół. Projektowanie graficzne musi to uwzględniać.
Nie jest sztuką umiejscowić bezdyskusyjne elementy strony przypadkowo. Na przykład dać logo w prawym górnym rogu. Owszem, będzie to bardzo ciekawa na 1szy rzut oka odmiana, ale nie będzie to użyteczne. Wprowadza do w umyśle użytkownika zamieszanie dlatego, że on jest przyzwyczajony do czegoś całkowicie innego. Co za tym idzie, taki użytkownik nie będzie się czuł na tej stronie komfortowo. Nie chodzi już całkowicie o projektowanie logo, ale o to, ażeby mieć świadomość tego, gdzie je umiejscowić. O ile logotyp będzie dobry, a jednocześnie jeżeli już będzie zawarty w najlepszym miejscu, to strona www z pewnością będzie działała tak, jak powinno sięwarto. Drugą kwestią jest też umieszczenie najważniejszych treści do linii zanurzenia, czyli do takiej linii, do której użytkownik widzi wszystko bez scrollowania strony. Żyjemy w dość szybkich czasach i obecnie użytkownicy rzeczywiście nie posiadają czasu na niekończące się przewijanie strony. Chcą wszystko posiadać od razu i powyżej linii zanurzenia wyszukać wszystkie odnośniki, zakładki i najbardziej istotne detale.
Źródło informacji: projektowanie stron.

Say Something